فایرفاکس بهتری در راه است
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

دیروز بنیاد موزیلا اعلام کرد که فایرفاکس۱۸ حالا در فاز بتا است و می‌توانید آن را دریافت کنید. این خبر برای افرادی که هر ۶ هفته یکبار با پیغام بروز رسانی مرورگر خود روبرو می‌شدند چندان هیجان انگیز نیست. اما با دقت بیشتر در متن منتشر شده از سوی موزیلا پی خواهیم برد که فایرفاکس۱۸ کمی متفاوت‌تر از نسخه‌های قبلی این مرورگر است و اگر آنچه که موزیلا گفته باشد درست از آب دربیاید مطمئنا بهترین نیز خواهد بود.

Firefox-18-Aurora-Adds-Preliminary-Support-for-Native-Voice-and-Video-Calls.jpg

موزیلا اعلام کرده است که این نسخه از فایرفاکس از موتور جاوا اسکریپت Ion Monkey استفاده می‌کند که امکان مرور صفحات وب با کدهای سنگین‌تر را فراهم خواهد ساخت. همچنین روباه آتشین قرار است تا از PDF Viewer به طور پیش‌فرض پشتیبانی کند و البته خبر مهم‌تر برای دارندگان مک‌بوک‌های جدید اینکه،‌ این مرورگر از صفحات با کیفیت Retina نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این مرورگر می‌توان به جلوگیری از اطلاعات نا امن در ارتباط HTTPS اشاره کرد که البته هنوز به طور دقیق نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد. می‌توانید برای اطلاع بیشتر از قابلیت‌های جدید به قسمت Release Note این نرم‌افزار مراجعه کنید.

یکی از نقاط ضعف نسخه جدید نداشتن نسخه ۶۴ بیتی برای سیستم‌عامل ویندوز است که در همین چند روز گذشته نیز خبر توقف توسعه نسخه‌‌های شبانه آن اعلام شد. خبری که Peter Bright عقیده دارد باید به تعلیق منجر می‌شد نه توقف کامل. علت اصلی این توقف نیز اهمیت نداشتن باگ‌های نرم‌افزار ۶۴ بیتی در این برهه از زمان برای موزیلا بوده است. اما به مانند گذشته برای سیستم‌عامل لینوکس نسخه ۶۴ بیتی این مرورگر توسعه می‌یابد و اگر از نسخه‌های بتا استفاده می‌کنید امکان بروز رسانی آن نیز هم‌اکنون وجود دارد. قرار است فایرفاکس۱۸ در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۳ برای استفاده عموم آماده شود و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن بر روی سایت این موزیلا قرار گرفته است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 175
بازدید ماه : 701
بازدید کل : 57599
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم